miércoles, 27 de noviembre de 2013

Miércoles de resurrección


David Nel·lo es un cliente de Espaibici que nos ha estado acompañando desde incluso antes que Espaibici existiera. Hoy nos ha hecho llegar un escrito donde nos cuenta la desventura ocurrida con su antigua bici y de paso aprovecha para alabarnos un poco, cosa que le agradecemos enormemente.



David  es un escritor de literatura infantil y juvenil, músico flautista de formación y totalmente convencido del uso de la bicicleta como medio de transporte, tanto en su uso cotidiano como de ocio. Es un placer oírle hablar sobre bicicletas, con su punto de vista personal y genuino, comentando apasionadamente conclusiones, dudas y curiosidades, sobre sus bicis, las de todos sus miembros de la familia o curiosidades varias que uno puede ver por la calle, en las revistas o navegando por las páginas de bicicletas más ocultas de internet. Sin olvidar sus genuinas escapadas combinadas siempre con transporte público a ambos lados del Pirineo. 



Aquí va su relato en catalán:

"La meva bicicleta Fetamà: una au fènix

Fa cosa d’un any vaig tenir una desgràcia; quan anava a agafar la meva bicicleta Kalkhoff, que estava aparcada al carrer, em vaig adonar que un vehicle havia topat contra la roda del darrere i l’havia deixada abonyegada. Més tard vaig veure que el problema no acabava aquí: els tirans del quadre també s’havien torçat.

Aquesta bicicleta, que tenia més de vint-i-cinc anys, l’havia comprat quan vivia a Budapest i havia sigut una companya fidel durant tota aquest temps: fins i tot va venir amb mi quan vaig anar a viure un any i mig a Austràlia.

I ara havia quedat inservible.

Vaig anar a Espai Bici, la meva botiga de referència, i vaig parlar amb el David Casalprim. Em va dir que el més probable era que en qualsevol cas el quadre de la bici abonyegada no acabés de quedar bé. Em va aconsellar que el canviés i aprofités el màxim dels components que tenia de la meva vella bicicleta.

Passat el trauma d’haver de perdre per sempre més la meva Kalkhoff, vaig fer el cop de cap. Va ser així com d’aquelles cendres va renéixer la bici convertida en una Fetamà que podeu veure aquí.
 
M’agrada la definició que fa un constructor americà de la companyia Antbike de Walpole, Massachssets: “una bicicleta per transport, no esport”.




Què vol dir això? Doncs que ha de ser senzilla, ha de tenir parafangs, llums, protector de cadena, portaequipatges i, en aquest cas, marxes internes, dins de l’eix posterior. Tot això fa que en qualsevol situació del dia a dia puguis cobrir els trajectes ciutadans i, a més, no estiguis limitat per la manca d’espai si vas de compres, etc.

Vet aquí algunes de les característiques específiques de la meva Fetamà:

-Quadre amb angles relaxats d’Espai Bici.

-Manillar tradicional conegut com Albatros (per la seva forma d’ales desplegades).

-Fre del davant: V-brake, que frena amb potència, tan si fa sol com si plou.

-Fre del darrere: contra-pedal, integrat al carret posterior (molt útil quan tens la mà ocupada i gràcies a aquest sistema pots frenar amb el peu).



-Marxes: Spectro-S7 (actualment Sram continua fent aquest tipus de carret) canvi de set velocitats, amb l’avantatge de poder canviar quan la bici està parada.

-Llums: Amb dinamo la de davant, LED, que fa una llum espectacular, al darrere una integrada al portaequipatges amb piles, també LED.



-Portaequipatges robust d’alumini.

-Pota de cabra.

-Tanca de seguretat de la roda del darrere, fix al quadre.

-Detallet: una andròmina italiana que ells anomenen “manine”, que vol dir manetes i que va fixat a la potència del manillar. Per què serveix? Són dues molles que es tanquen i que les podeu fer servir per transportar un munt de coses, des del diari, fins als guants, passant per un entrepà o un llibre.



Conclusió: la gent d’Espai Bici van fer una boníssima feina muntant aquesta bici i ara la faig servir a diari. I no només per ciutat. Si haig de fer una ruta poc compromesa, sense gaires cotes de desnivell, és una màquina comodíssima que em permet viatjar de manera relaxada i sense preocupacions.



Consell: Si voleu una bici d’aquestes característiques acosteu-vos a Espai Bici i deixeu-vos aconsellar. Ja sé que tots som víctimes de les modes (en aquest moment bicis fixie, plegables i etc) però si el que voleu és una bici que funcioni bé, que no us deixi tirats, que pugueu fer servir per anar a la platja o de compres, o de bolinga amb els amigatxos, no ho dubteu; la millor és una bici de tota la vida, amb mecànica simple i fiable.

David i companyia, moltes gràcies per un servei excel·lent!"

Gracias a ti por la confiança!!!

No hay comentarios: